Farnost Žleby
Dnes: Sobota, 1. adventní týden  

O farnosti
Novinky
Pořad bohoslužeb
Farní informace
Poutě a posvícení
Farní rada
Kostely a kaple
Duchovní správci
Zajímavé texty
Mapa farnosti
Činnosti spolků
Kontakt
Odkazy

aktualizace:
5.12.2023







Farní inFormace
- 5. prosince 2010 -
POŘAD BOHOSLUŽEB VE FARNOSTI ŽLEBY A ZBYSLAV
-----------------------------------2. adventní týden------------------------------------
Neděle5. prosince2. neděle adventní
8:00 hod. kostel Narození Panny Marie Žleby za Marií Červenou
9:30 hod. kostel sv. Václava Bratčice eucharistická oběť
11:00 hod. kostel sv. Kateřiny Licoměřice eucharistická oběť
Úterý7. prosincesv. Ambrože
od 9:00 setkání našeho vikariátu s biskupem v Hradci Králové
17:00 hod. kostel sv. Gotharda Potěhy eucharistická oběť
Středa8. prosinceSlavnost Panny Marie, počaté bez poskvrny prvotního hříchu
18:30 hod. kostel Narození Panny Marie Žleby eucharistická oběť
Pátek10. prosince
18:30 hod. kostel Narození Panny Marie Žleby eucharistická oběť
Sobota11. prosince
8:00 hod. kostel Narození Panny Marie Žleby eucharistická oběť
16:00 hod. kostel sv. Václava Horky eucharistická oběť
-----------------------------------3. adventní týden------------------------------------
Neděle12. prosince3. neděle adventní
8:00 hod. kostel Narození Panny Marie Žleby eucharistická oběť
9:30 hod. kostel sv. Gotharda Potěhy za rodiče Josefa a Martu Jelínkovy a těžce nemocného
11:00 hod. kostel sv. Kateřiny Licoměřice bohoslužba slova se sv. přijímáním (P. Minář)
11:00 hod. kostel sv. Bartoloměje Okřesaneč eucharistická oběť

>>Svátost smíření:Žleby - farastředa, pátekod 18:00 hodin

>>Úmysly apoštolátu modlitby: na měsíc prosinec 2010
všeobecný:
Abychom na základě vlastní zkušenosti s utrpením lépe chápali neklid a bolest, jež jsou údělem mnoha osamělých, nemocných nebo starých lidí, a velkoryse jim pomáhali.
misijní:
Aby národy světa otvíraly dveře Kristu a jeho evangeliu pokoje, bratrství a spravedlnosti.
národní:
Aby světlo Adventu a Vánoc proniklo do srdcí všech lidí a přiblížilo Boží lid i těm, kteří s obtížemi hledají smysl života.
místní:
Za mládež v našich farnostech.
Změna vyhrazena - aktuální informace na www.farnostzleby.cz

Kníže pokoje

Kde jinde nalézt sílu k překonání vlastní nenávisti a touhy po odplatě?!

Jedním z početných titulů, které dali starozákonní proroci očekávanému mesiáši, je titul Kníže pokoje. Touha po pokoji, po míru, je v lidstvu zcela všeobecná. Zvláště silně touží po míru lidé prostí a bezmocní, protože právě oni vždy nesou nejhorší následky násilností, rozpoutaných mocnými tohoto světa. Dějiny světa jsou ovšem jediným řetězcem násilností a válek, dokonce i školní dějepis je takřka výlučně složen z postav mocných panovníků a jejich vyhraných či naopak prohraných bitev. Stačí se rozpomenout na data, která nám samotným z dějepisu utkvěla v paměti.

Co nového vnesl do této situace Ježíš Nazaretský, o kterém věříme, že je mesiášem a tedy knížetem pokoje? Jak se projevuje jeho vláda míru konkrétně, na rozdíl od jiných, početných hlasatelů nadějí, které se zatím nikdy neuskutečnily? Všichni mocní tohoto světa vždy tvrdí, že touží po míru a právě na jeho nastolení svou mocí pracují daleko účinněji, než jiní; ale při trochu pozornějším rozboru se rychle ukáže, že jejich tvrzení není zcela přesné. Měli by říkat, že touží po zcela určitém druhu míru, který vyhovuje v první řadě jim samotným. Karel Čapek ve svých apokryfech vkládá do úst hunského krále Attily, pustošitele Evropy, zvaného bič boží, slova, která krásně osvětlují podstatu toho, čemu mocní ve svých plánech a my sami nevědomky v našich skromných podmínkách říkáme mír. Čapkův Attila říká já chci taky mír - ale hunský. To oč mu - nám - ve skutečnosti jde, není mír pro všechny, ale moc, vlastní moc. Ani Hitler by nerozpoutal válku, kdyby se mu všichni stále podřizovali podobně, jako u jednacího stolu v Mnichově. A komunistický režim dokonce svým násilnostem říkal boj za mír.

Ježíš boj odmítá. Nepostavil se do čela židovských horlivců, kteří chtěli vyhnat ze země okupanty a setřást ze sebe Pax romana, římský mír, udržovaný legiemi. Zbraněmi nechtěl hájit ani svou vlastní osobu a své poslání, když šlo do tuhého. Je opravdovým Knížetem pokoje, protože ukázal cestu k pravému míru, který není součástí žádné strategie mocných. Za tento pokoj Kristův prosíme při každé mši svaté, než přistupujeme k eucharistickému stolu. Tento mír spočívá v úsilí o pokoj, o život v míru pro ty druhé. Teprve až se okolo mne nebude nikdo cítit ukřivděn ani ohrožen, mohu i já sám oprávněně doufat, že budu žít v míru. Je to samozřejmě vize nadpozemská už proto, že se ve světě lidí vždycky najde někdo, kdo sice sám není ohrožen ani ukřivděn, ale přesto ohrožuje druhé a tím maří všechny snahy o mír ve světě. Proto je jediným opravdovým mírem mír Kristův, ten je předmětem našich tužeb, proseb i snah.

Touhu po tomto míru v nás oživuje každoročně bezmocné betlémské dítě v jeslích a zve nás k vykročení na cestu k němu, to je na cestu víry. Kde jinde lze nalézt sílu k překonání naší vlastní nenávisti a touhy po odplatě, která ovšem plodí násilí, nenávist a tak dokola v uzavřeném kruhu. Tato víra se opírá o skutečnou událost jeho vlastního života, ve kterém a skrze který byl tento začarovaný bludný kruh přetržen. Proto jsou vánoce neoddělitelné od smrti a Zmrtvýchvstání, bez kterého by Ježíšův život byl jen utopickým bláznovstvím. Křesťan ale věří, že je opravdovým Knížetem pokoje a že i náš život v pokoji lze nalézt jedině na cestě, kterou nám ukázal. P.      Petr Kolář SI

(c) 2005-2023 Farnost Žleby