Farnost Žleby
Dnes: Zasvěcení Panny Marie, 33. týden v mezidobí  

O farnosti
Pořad bohoslužeb
Farní informace
Poutě a posvícení
Farní rada
Kostely a kaple
Duchovní správci
Zajímavé texty
Mapa farnosti
Kontakt
Odkazy

aktualizace:
17.11.2017







Farní inFormace
- 12. července 2009 -
POŘAD BOHOSLUŽEB VE FARNOSTI ŽLEBY A ZBYSLAV
----------------------------------15. týden v mezidobí----------------------------------
Neděle12. července15. neděle v mezidobí
8:00 hod. kostel Narození Panny Marie Žleby eucharistická oběť
9:30 hod. kostel sv. Gotharda Potěhy za Josefa Štilipce
11:00 hod. kostel sv. Kateřiny Licoměřice bohoslužba slova se sv. přijímáním (P. Minář)
11:00 hod. kostel sv. Bartoloměje Okřesaneč eucharistická oběť
Úterý14. července
18:00 hod. kostel sv. Gotharda Potěhy eucharistická oběť
Sobota18. července
18:00 hod. kostel sv. Gotharda Potěhy za rodinu Juřenčákovu, Augustinovu a duše v očistci
----------------------------------16. týden v mezidobí----------------------------------
Neděle19. července16. neděle v mezidobí
8:00 hod. kostel Narození Panny Marie Žleby eucharistická oběť
9:30 hod. kostel sv. Václava Bratčice eucharistická oběť
11:00 hod. kostel sv. Kateřiny Licoměřice eucharistická oběť

>>Úmysly apoštolátu modlitby: na měsíc červenec 2009
všeobecný:
Aby křesťané na Středním východě mohli žít svou víru v plné svobodě a byli nástrojem pokoje a smíření.
misijní:
Aby díky svědectví všech věřících v každé zemi světa byla církev semenem a jádrem smíření a sjednocení lidstva v jednu Boží rodinu.
národní:
Aby setkání charismatické konference otevřelo dveře mnoha srdcí pro mocné působení Ducha Svatého.
místní:
Za mládež v našich farnostech.
Změna vyhrazena - aktuální informace na www.farnostzleby.cz

Globalizace přináší samotu

Křesťanství jako alternativa. Globalizace z lidí dělá masu.

Žijeme ve světě, který se stále více globalizuje. Jedním z významných znaků tohoto světa je uniformita: být takový jako ostatní. Uniformitu stanovuje móda, reklama, televize atd. Platí to ale i pro „hodnoty“ doporučované v životě: být úspěšný, udělat kariéru, mít tu či onu školu, vydělat peníze apod. Uniformita tak dělá z lidí dav, masu.

Dalším znakem globalizace je ztráta vztahů, neosobnost a anonymita. Individualistický postoj, sobectví, samota a nuda jsou projevem anonymity dnešní doby. Proti těmto znakům současné civilizace stojí jako alternativa křesťanské náboženství. Víra se totiž může stát cestou, jak si udržet určitou osobitost, svobodu a nezávislost ve světě, který nás vměstnává do formičky uniformity a anonymity.

Bůh oslovuje každého zvlášť

Křesťanská víra je především osobním vztahem člověka k Bohu. Tak se proti neosobnímu a anonymnímu globálnímu světu staví vztah jednoho k druhému. Bůh neoslovuje masu, ale každého jednotlivě. Na každého Bůh primárně pamatuje a má ho neustále na zřeteli. Prorok Izaiáš píše: „Vyryl jsem si tě do dlaní“ (Iz 49,16). Jsem pro Boha jedinečný a výjimečný. Bůh mě chce. On má neopakovatelný vztah ke každému.

Křesťanství je náboženstvím přátelství

Křesťanství přináší ale ještě další převratnou skutečnost: Bůh vstoupil do vztahu s člověkem i tělesně. Stal se jedním z nás a oslovuje nás jménem. Vztah s Kristem je tak zcela konkrétní a zároveň jedinečný.

Křesťanství je náboženstvím přátelství, dohody a smlouvy. Hebrejsky se smlouva řekne berit, a toto slovo znamená nejen smlouvu, ale i svatbu. Náš jedinečný vztah s Kristem má charakter toho nejhlubšího a definitivního spojení mezi dvěma jedinci. Smyslem Kristova příchodu na svět je uzavřít vztah neboli svatbu s člověkem. Stará smlouva na hoře Sinaj je překonaná. Bůh se nabízí a dává se jedinému a jedinečnému člověku. Vezměte a jezte, toto je mé tělo (Mt 26,26).

Bůh tě přijímá takového, jaký jsi

Bůh se v Ježíši Kristu stává člověkem a při tom oslovuje každého jménem. Křesťanství je náboženství povolání. Kristus oslovuje rybáře na břehu Galilejského moře: „Pojďte za mnou a učiním z vás rybáře lidí“ (Mk 1,17). I tebe oslovuje, ty jsi jedinečný a zároveň máš jedinečné pozvání. „Přijímám tě takového, jaký jsi. S tvým životním příběhem, minulostí, s problémy, výchovou, rodiči, určitými postiženími a neschopnostmi.“ Přijetí absolutní autoritou je základem přijetí sebe sama.

Boží ANO k člověku

Jedinečnost křesťanství vidím v tom, že Bůh se k člověku zcela připojil skrze smlouvu. Patříme neoddělitelně k sobě. Znamením tohoto připoutání je křest. Křtem jsme ponořeni do Krista. V křestní formuli se v češtině (ne příliš šťastně) říká: „Já tě křtím ve jménu …“ Přesný překlad ale zní: „do jména …“ Do něj, do jeho jména jsme vloženi, ponořeni, přičleněni. Křestní znamení je neodvo-latelné, definitivní. Boží ANO k člověku je věrné.

Jedinečnost křesťanství spočívá v nabídce jedinečného a svobodného vztahu oproti uniformní anonymitě, která je nám každodenně podsouvána.

Jan Samohýl

(c) 2005-2017 Farnost Žleby